Agatha Christie - Gyilkosság az Orient Expresszen

Share it Please
Hercule Poirot a Közel-Keletről tér vissza Londonba. A legalkalmasabb közlekedési eszköznek az Orient expressz ígérkezik, Isztambultól Calais-ig. De legnagyobb megrökönyödésére már nincsen szabad hálófülke a közvetlen kocsiban. Pedig tél derekán nem szoktak ennyien utazni. És milyen különös társaság gyűlt össze! Orosz hercegnő, olasz utazó, magyar gróf, angol katonatiszt - és egy kellemetlen amerikai férfi. Vajon hova tartanak? Lehet-e köztük bármiféle kapcsolat?
A Balkánon aztán egy éjjel elakad a vonat egy hófúvásban. És gyilkosság történik... Még szerencse, hogy Poirot-nak szerzett ágyat régi barátja, M. Bouc. Ezért, mire az expressz továbbindul, sikerül felgöngyölíteni az egyik legrejtélyesebb esetet, amely Agatha Christie tolla alatt született.


Szeretem a könyvekből készült filmeket és mivel ebből a könyvből most jött ki film, így előre vettem, hogy mihamarabb elolvassam, mert szerintem miután elolvasol egy könyvet érdekes lehet a film is attól függetlenül, hogy tudod mi a vége, hiszen összeveted a te elképzelésedet a rendezők elképzeléseivel. Megelevenednek a képek. De ha először láttam egy  filmet, a könyv unalmasabbá válik, ilyet csak akkor csinálok ha tényleg annyira megtetszett valami.

Ez a könyv igazán tetszett nekem, folyamatosan kattogtam rajta. Nem gondoltam senkire, hogy illik rá a gyilkos szerep, aztán ha még is akkor rájöttem, hogy hülyeség és tartotta bennem a feszültséget mivel a rejtély megoldására nagyjából az utolsó 2 oldal után jövünk rá, aztán persze egyből beugrik, hogy lehettünk annyira "hülyék", hogy erre nem is gondoltunk!

A történet szerint a a hideg téli időszakban, amikor a legkevesebben ülnek vonatra, több napos útjára indul az Orient Expressz. Meglepő módon ezennel szinte "telt házzal".  De nem csak ez lesz furcsa számunkra hanem az is, hogy az utastéren, minden ember más nemzetiségű.
Bár a vonat probléma mentesen elindul egy később muszáj megállniuk mert a jelentős hómennyiség miatt elakadnak. Ha ez nem lenne elég, az éjszaka folyamán valakit meggyilkolnak, egy férfit, s valószínűsíthető, hogy az elakadás miatt maga a gyilkos is a vonaton rekedt.

A tragédia kiderülése után a szintén a vonaton utazó Hercule Poirot nyomozót kérik fel, a bűntény felgöngyölítésére, mely az elején neki is nagy fejtörést okoz,  láthatóan a gyilkos remekül megszervezte az egészet. A legutolsó lapokig találgatunk...

Ki volt a gyilkos? Egy gyilkos volt? Kettő? Férfi volt? Nő? Jobb kezes? Bal kezes? Mikor halt meg? Hajnali 1-kor? 2-kor? A nyomok egyszerre mutatnak az összes lehetséges válaszra.

Pont ez teszi ennyire nagyszerű elmévé 
Hercule Poirot-ot, hogy ő teljesen másképp rakja végül össze azt a tényt ami mindvégig a szemünk előtt volt.

Imádtam ezt a könyvet, megérte minden perce amit az olvasásával töltöttem. :)

5/5

Kedvenc idézetek a könyvből : 
Ha valakinek a szemébe mondjuk az igazat, olyasvalakinek, aki korábban hazudott, rendszerint elismeri az igazságot, gyakran merő meglepetésből. Ehhez a hatáshoz az is elég, ha ügyesen tud az ember találgatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blogroll

About